Godine 2021. u EU-u 22,2% poduzeća (s 10 ili više zaposlenih i samozaposlenih osoba) u poslovnoj ekonomiji (isključujući rudarstvo i vađenje kamena i financijski sektor) doživjelo je ICT sigurnosne incidente koji su rezultirali različitim vrstama posljedica kao što je nedostupnost ICT usluge, uništavanje ili oštećenje podataka ili otkrivanje povjerljivih podataka.
Najčešća prijavljena posljedica bila je nedostupnost ICT usluga zbog hardverskih ili softverskih kvarova (18,7%). Nedostupnost ICT usluga zbog napada izvana (npr. napadi ransomwareom, napadi uskraćivanjem usluge) bila je daleko rjeđa (3,5%).
Poduzeća u EU-u također su prijavila uništavanje ili oštećenje podataka uzrokovano dvjema vrstama incidenata: zbog kvarova hardvera ili softvera (3,9%) ili zbog infekcije zlonamjernim softverom ili neovlaštenog upada (2,1%).
Najrjeđa posljedica ICT sigurnosnih incidenata bila je otkrivanje povjerljivih podataka, vezano uz dva različita razloga: upad, farming, phishing napad, namjerne radnje vlastitih zaposlenika (1,1%) i nenamjerne radnje vlastitih zaposlenika (1,0%).
Finska poduzeća bilježe najveću učestalost ICT sigurnosnih problema
Među zemljama EU-a, najveći udio poduzeća koja su registrirala ICT sigurnosne incidente koji dovode do nedostupnosti ICT usluga, uništenja ili oštećenja podataka ili otkrivanja povjerljivih podataka, bila je u Finskoj, s više od dvije petine (43,8%), a slijedi je Nizozemska i Poljska (30,1% i 29,7%), Češka (29,3%) i Danska (26,4%).
Na drugom kraju ljestvice, najmanji udjeli imali su Bugarska (11,0%), Portugal (11,5%), Slovačka (12,3%), Mađarska (13,4%) i Cipar (14,3%).
izvor: Eurostat